Trwa ładowanie proszę czekać ...

Co zrobić, aby sklep był dla klienta atrakcyjny?

26 listopada 2017

Postawiłeś na nogi własny e-biznes, straciłeś mnóstwo nerwów przy tym, wybrałeś platformę sklepową, wybrałeś nazwę i asortyment, zintegrowałeś się z hurtowniami i najważniejszymi serwisami dla obsługi zamówień i płatności. Teraz czekasz na klientów, a oni nie przychodzą. Radzą ci – zainwestuj w marketing! Ale jak się za to, do diaska, wziąć! Zanim wdasz pieniądze na przemyślane akcje marketingowe spójrz na kluczowe rzeczy, które można udoskonalić bezpłatnie, albo bardzo niskim nakładem finansowym. Spraw, żeby twój e-sklep był atrakcyjny dla oka klienta i jego potrzeb.

Estetyczny layout

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Nie pozwól, żeby było ono negatywne, ale także nie dopuszczaj do tego, aby było ono neutralne! Dbaj o pozytywny odbiór swojego sklepu internetowego już od pierwszych sekund wejścia do niego. Zadbaj o swoją wizytówkę, zamawiając indywidualny szablon. Niech on odzwierciedla twoją markę i branżę, w której ona funkcjonuje. Skup się na tym, by layout był przejrzysty, estetyczny i ukazujący wartości twojego brandu już na wstępnie.

Zapytaj Klienta

Ważna dla akcji uatrakcyjnienia biznesu jest opinia Klienta. W końcu nasz sklep ma być atrakcyjny dla niego, a nie dla nas. Stwórz ankietę lub zapytanie na stronie odnośnie zmian, aby odwiedzający mogli wypowiedzieć się w tym temacie. Niech je zaproponują lub niech wytkną twoje błędy – to wszystko pomoże ci skompletować listę rzeczy do naprawy. Wraz z bezpośrednim zapytaniem Klienta o jego zdanie sprawiasz, że czuje się on zaangażowany i ważny dla ciebie. Budujesz dobrą relację i poczucie w Kliencie, że liczysz się z jego zdaniem.

Zadbaj o pozytywne oceny

Ponad 70 % internautów sprawdza opinie o danym sklepie przed zakupem oferowanego przez niego produktu, dlatego warto inwestować czas i pieniądze w eliminowanie słabych punktów naszego biznesu! Dbajmy o doskonałą jakość, sprawną obsługę zamówień, nie wykłócajmy się z klientem, uprzejmie podchodźmy do każdej sprawy, a ograniczymy negatywne opinie o naszym e-sklepie. Dobrym pomysłem jest również wprowadzenie systemu oceniania produktów na sklepie – staniemy się bardziej wiarygodni.

Social media

Zastanów się czy zaistnienie w social media wpłynie pozytywnie na odbieranie twojej marki? Czy to jest ta branża, którą ludzie lubią śledzić na portalach społecznościowych? Jeśli twoja odpowiedź to TAK, zabierz się za tworzenie swojego fanpage’a. Nie jest to jednak tak proste jak się wydaje. Jeśli nie masz czasu na regularne dodawanie postów, moderowanie komentarzy, udostępnianie zdjęć i treści – daruj sobie. Może to ci przynieść więcej złego niż korzyści. Nikt nie chce mieć do czynienia z marką widmo. Jednak warto zainwestować czas na taką bezpośrednią integrację z klientami. Łatwo w ten sposób zbudować stałą relację z użytkownikami i oczekiwać, że będą oni wierni zakupom w twoim sklepie. Dodatkową dobrą formą reklamy są filmy reklamowe. Obecnie użytkownicy uwielbiają estetyczne, krótkie filmiki. Mogą mieć one formę prezentacji Twoich produktów lub poradnika, w którym te produkty będą wykorzystywane.